BEMUTATKOZIK A VADVIRÁG TAGÓVODA

A BP18 Egyesített Óvoda Pestszentlőrinci Vadvirág Tagóvodája 1960 óta nyújt 50 gyermeknek családias jellegű ellátást vegyes életkorú csoportjaiban. A 2016-ban felújított épület korszerűsített helyiségeivel, a tetőtérben kialakított fejlesztő- és tornaszobával, „madárbarát”, ősfás környezetben, az udvaron dísztóval és jól felszerelt sportudvarral várja az óvodáskorú gyermekeket. Az előkertben lévő „élmény-ösvényen” a gyerekek felnőtt vezetésével szerezhetnek tapasztalatokat közvetlen természeti környezetükről.

Mindkét csoportszoba igényesen és gazdagon felszerelt a gyermekek által használt eszközökkel, játékokkal, berendezési tárgyakkal. A kialakított játékterek önfeledt játékra ösztönzőek és sokféle tapasztalatszerzésre kínálnak lehetőséget. 

Az épületekhez egybefüggő játszóudvar tartozik, ami nincs csoportonként elkülönítve. Ez támogatja a gyermekek szabad játékeszköz választását és társas kapcsolataik bővülését, mélyülését.

A vegyes életkorú csoportokban két-két óvodapedagógus foglalkozik a hozzánk járó gyermekekkel, az ő munkájukat 1-1 dajka és 1 pedagógiai asszisztens segíti. Munkatársaink egymás iránt tiszteletet tanúsítóak, elfogadóak, egymás munkáját megbecsülik és támogatják, egymáshoz ragaszkodóak. 

A javítási feladatokat és az épület udvarának gondozását kertész-karbantartó kollégánk végzi.

Az óvodánkban dolgozó pedagógus és nem pedagógus alkalmazottak munkájával szembeni elvárás az, hogy támogassák az eredményes nevelőmunkát, aminek középpontjában a gyermek áll. Érezzék át annak felelősségét, hogy magatartásukkal, megnyilvánulásukkal példaadó, érték közvetítő szerepük van. Ennek érdekében legyenek nyitottak, toleránsak, elfogadóak, támogatóak és elsősorban gyermekszeretőek.

Óvodai nevelésünk biztosítja a gyermekek testi, lelki, érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlődését:

  • Játékszabadság tiszteletben tartásával.
  • Gyermekközpontú, élményekre épülő óvodai élet megteremtésével, melyben a gyermekek megismerhetik önmagukat.
  • Egyéni képességek fejlesztésével, differenciált bánásmód alkalmazásával.
  • Megkülönböztetés nélküli együttnevelés és elfogadás alkalmazásával az óvodai élet során. Személyes példával segítjük az eltérőségek elfogadását.
  • A családok és a gyermekek felé való érték közvetítéssel.
  • A nemzeti, etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek óvodai nevelésében az önazonosság   megőrzésének, ápolásának, erősítésének, átörökítésének biztosításával.