BEMUTATKOZIK A LURKÓ-LIGET TAGÓVODA
Óvodánk, a Pestszentlőrinci Lurkó-liget Óvoda 1972-ben épült, erdő szomszédságában, családi házas, kertvárosi környezetben található. Pedagógiai Programunk fő feladata az egészséges életmódra nevelés, mely az egészséges, biztonságos környezet kialakításában is megmutatkozik. Udvarunk tágas, hársfákkal övezett, mozgásfejlesztő játékokkal, nagy homokozókkal, füves, és térköves területtel biztosítja a játék, és a rendszeres testedzés lehetőségét. 2010-től öt csoporttal, 2018-tól pedig hat csoporttal működünk. Hat mozgássarokkal felszerelt csoportszobánk esztétikus berendezése is hozzájárul a gyermekek mozgásigényének kielégítéséhez, egyéni arculatukkal a gyermekek érzelmi biztonságát szolgálják.
Óvodánk az utóbbi években jelentős fejlesztéseken esett át.
Az udvari játszóterület füvesítése, bővítése, KRESZ-pálya, új játékeszközök telepítése mind a gyermekek egészségesebb környezetben töltött tartalmas mozgáslehetőségeit színesíti, egészséges fejlődését szolgálja. Öntözőrendszer biztosítja a gyepszőnyegünk folyamatos gondozását. Az egészséges életmód jegyében só szobát alakítottunk ki, udvarunkon ivó kutak biztosítják gyermekeink folyadék pótlását, a csoportokban pedig tisztított vizet fogyaszthatnak napi rendszerességgel.
Az utóbbi években megfigyelhető, hogy kerületünkbe sok fiatal házaspár, fiatal család érkezik, ezért óvodánk átalakítása, kapacitásának bővítése szükségessé vált. Csoportszobával, új tornateremmel bővültünk, kicserélték az elavult kazánt és nyílászárókat, valamint szigetelték és újrafestették az épület homlokzatát. A régi tornaszoba helyén fejlesztő és nevelőtestületi szobát alakítottunk ki.
Mi óvodapedagógusok kulcsszereplői vagyunk a nevelőmunkának. Munkánkat gyermekszeretettel, elhivatottsággal, tervszerűen, lelkiismeretesen végezzük. Törekszünk arra, hogy szakmai felkészültségünk sokoldalú legyen.
A befogadó szellemiségű óvodai nevelésünk hatékonysága érdekében összehangolt nevelő-fejlesztő munkát végzünk, amiben feltétlen számítunk a család együttműködésére.
Lehetőséget teremtünk arra, hogy az óvodánkba járó különböző kultúrájú, anyanyelvű gyermekek megismerhessék és elfogadhassák egymást. Nevelésünk nem ad helyt az előítéletek kibontakozására.
Óvodánk Alapító Okiratában megfogalmazottak szerint befogadjuk:
- Egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzdő gyermeket
- Beszédfogyatékos gyermeket
- Mozgásszervi fogyatékos (mozgáskorlátozott) gyermeket
- Enyhe értelmi fogyatékos gyermeket
- Megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos, illetve súlyos rendellenességével küzdő gyermeket.
Óvodánkban a sajátos nevelési igényű gyermekek speciális fejlesztő tevékenységét, az erre vonatkozó irányelvek alapján, szakemberek bevonásával a nevelési rendszerünk szerves részeként kezeljük.
Nevelőtestületünk minden tagja elkötelezett, felelősségteljes munkát végez, hogy elősegítse az óvodás gyermekek harmonikus személyiségfejlődését. Fontosnak tartjuk, hogy a szülők ismerjék meg óvodánk nevelési koncepcióját, hagyományait. Azonos értékrend szerint, közösen, egymás munkáját támogatva valósítjuk meg a gyermekek személyiségfejlődését.
Olyan harmonikus, biztonságot nyújtó környezet kialakítására törekszünk, amelyben a gyerekek bátran megnyílhatnak, kommunikálhatnak. Modell szerepünkkel, igényes nyelvhasználatunkkal tudatosan ösztönözzük a gyermekeket az egymás közötti kommunikációra. Közös szabályalakítással, a pozitív példák megerősítésével, értékek közvetítésével megtanulhatnak a közösségi normák szerint élni, melyben minden gyermeket kölcsönös tisztelet, elfogadás vesz körül.
Tudatos pedagógiai munkánk segítségével megalapozzuk a sikeres iskolakezdéshez szükséges képességeket, személyiségjegyeket.
Óvodánk valamennyi dolgozója a gyermeket egyedi, érzékeny személyiségnek fogadja el az eltérő fejlődési ütemük figyelembevételével. Óvodánk kiemelt területének megfelelően tudatosan törekszünk gyermekeink egészséges életvitelének megalapozására, mozgásigényük sokoldalú kielégítésére, testi képességeik optimális fejlesztésére. Segítjük a sajátos nevelési igényű gyermekeink állapotuknak és sajátosságuknak megfelelő optimális fejlődését.
Óvodai nevelésünk a családi nevelés kiegészítője, mely az értékek erősítésére, az esetleges hátrányok csökkentésére törekszik. Óvodánk a harmadik életévtől az iskolába lépésig biztosítja a gyermekek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeit. Az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését közvetetten az életkornak és egyéni fejlettségnek megfelelően segítjük.